DREAMFARM – hvor de gode ideer gror!


Welcome to Dreamfarm

Prisvindende australsk design

Dreamfarm er navnet på vores nyeste leverandør fra Brisbane, Australien. Virksomheden har vundet mange prestigefyldet priser for deres lækre og innovative produktløsninger. Der iblandt den prestigefyldte Red Dot Design Award. Denne pris uddeles for særlig godt produkt design, produkt koncept eller mærkevaredesign og markedskommunikation.

Fra garageopfinder til virksomhed

Virksomheden startede i 2003 hvor stifteren Alex solgte sit første produkt ”Grindenstein” (som man kan banke kaffegrums fra espressomaskiner ud på – nu kendt som en knock box) på det lokale marked. Her blev han hurtigt opdaget af den lokale isenkræmmer som begyndte at forhandle den. Efter 3 år med at selv at sælge ”Grindensten” produktet om dagen og producere det om aftenen, opfandt Alex Pizza saksen ”Scizza”. Derefter fulgte ideerne og produkterne som perler på en snor i takt med virksomheden voksede. I dag har de mange originale og super smarte produkter som kan fås tusindvis af steder i hele verden. Brisbane-drengene, Tom, Alex og Phil  fastholder stadig alt design og produktudvikling hos dem. De siger selv, at de laver smarte løsninger til de små problemer i hverdagen, der driver os alle sammen til vanvid.

 

Virksomheds designfilosofi – Verdens bedste køkkenredskaber

Virksomhedens har gennemtænkt enhver mm i deres produktdesign. Deres “no-bul-shit” virksomhedsfilosofi går kort og godt ud på:

  1. Vær den bedste – eller lad helt vær’! – fordi den bedste gør det, der aldrig er blevet gjort før
  2. Det er kun værd at være anderledes hvis det er brugbart – fordi produkter uden formål er noget bras.
  3. Løs et problem der er værd at løse – fordi støvsamlere er designfiaskoer.
  4. Lav det så det ser lige så godt ud som det virker – lav det, så du med stolthed vil vise det til dine venner
  5. Design det, så det virker lige så godt efter 1000 ganges brug – fordi tinger der går i stykker er noget lort.
  6. De mest simple ideer er de bedste – fordi det ikke er raketvidenskab, at det skal give mening.

Markedsføring med humor og selvironi 

Dreamfarm har med stor succes lavet mange produkter der er så simple og innovative, at der er et under at ingen har tænk på det før. De gør det med stor vægt på funktionelt design og stor slidstyrke og markedsfører deres produkter med humor og stor selvironi. Vi fik her på redaktionen et godt grin ud af deres virksomhedspræsentation nedenfor: