Saftige frikadeller med spinat, parmesan og rødbeder

Kathrine fra Healthyfoodie.dk har nyfortolket en ægte dansk folkeklassiker, Frikadellen! Denne gang bliver frikadellen lavet på oksekød og indeholder både spinat, rødbeder og parmesanost. De saftige og sunde frikadeller er et lette at lave og er rig på proteiner. God fornøjelse og velbekomme! Tilberedningstid: ca. 40 min Portion: 3-4 pers (ca. 13 stk) Ingredienser: – 400 g oksekød (3-7% fedt) – 1 æg – 3 forårsløg – 50 g kogt rødbede (kog i 10-15 min og hak .

Sund Grøn Smoothie “Greenie”

Denne gang har Kathrine fra Healthyfoodie.dk lavet en vitaminbombe uden lige. Denne lækre smoothie er nem at lave og fuld af energi! Du må endelig ikke lade dig narre af den sunde grønne farve, da denne smoothie indeholder både kiwi, banan, æble og kokussukker blandt andet! Lad din dag starte godt og næringsrigt ud med en “greenie”. Tilberedningstid: 10 min Portion: 2 glas Ingredienser: – 1 avokado – 1 banan – 1 kiwi – 1 æble – .

Squashpasta med kylling og sprød parmaskinke

Kathrine fra Healthyfoodie, har lavet en super simpel opskrift på en sund og hurtig pastaret – helt uden pasta! Pastaen er denne gang blevet erstattet med squash – et sundt og hurtig alternativ til den traditionelle pasta. Squashen bidrager med en lækker konsistens samt en frisk smag. Denne pastaret er tilpasset den travle familie og tager derfor kun en halv time at lave. God fornøjelse og velbekomme!     Tilberedningstid: 30 min Indkøb: Kyllingebryst, champignon, parmaskinke, edamammebønner, .

Ingefær og gurkemeje shots

Kathrine fra Healthyfoodie.dk har denne gang lavet en lækker opskrift på sunde gurkemeje og ingefærs shot. Denne helsedrik har en antiinflammatorisk virkning, der giver en positiv virkning på sportsskader, forkølelser eller ligende. Denne opskrift giver 1,5 liter, således at der er nok til hele familien og du kan have det stående i køleskabet. Få en god start på dagen med denne lækre morgenbooster!   Gurkemeje booster  Tilberedningstid: ca. 50 min. Indkøb: Citroner, gurkemejerod, ingefær Portion: 1,5 liter Opskrift: .

Sprøde brunch-vafler med hindbærcreme

Hvis du elsker vafler skal du kigge med her! Denne gang har Kathrine fra Healthyfoodie.dk lavet en lækker opskrift på sunde brunch-vafler med hindbærcreme. Med disse fantastiske vafler kan du få lov til at få smagen af en syndig dessert, men helt uden den dårlige samvittighed. Velbekomme!   Tilberedningstid: ca. 15 min Indkøb: Frosne hindbær, æg, akaciehonning, vanilieskyr, havregryn og mandler Portion: 3-4 personer   Vaffel – opskrift: (step 1) – 160g frosne hindbær (optøet) .

Lækker og sund “Meatza” (Kød-Pizza)

“Meatza” er et sundt og lækkert alternativ til den traditionelle hjemmelavet Pizza. Meatza er et relativt nyt koncept der er kendetegnet ved at den usunde hvedemels-bund undlades, men istedet erstattes af en bund af hakket kød. Det er en super lækker, nærende og meget mættende erstatning til en normal pizza. Velbekomme!   Kyllinge meatza Tilberedningstid: ca. 40-45 min Portion: 1 stor meatza (2-3 pers) Ingredienser : 400 g hakket kyllingekød (3-7%), 2 æg, 1 porre, 100 g champignon, .

Chiagrød med hytteost, frisk frugt og nødder

Kathrine fra Healthyfoodie.dk har strukket en lækker opskrift sammen på Chiagrød med hytteost, hindbær, sprøde æbler og mandler! Denne lækre morgenmad er kendetegnet for en mild smag og cremet konsistens! Chiagrøden er lækker, let, fyldig og meget sund. Opskriften er uden tvivl et must-try – især hvis du ønsker at udvide din morgenmadshorisont.   Chiagrød med hytteost Tilberedningstid: 10 min (OBS: chiafrø skal sættes i blød aftenen forinden) Indkøb: Skyr med vaniljesmag, hytteost, chiafrø, hindbær, .

Blinis med spinat, laks og kaviar – nemt og lækkert!

Server med fordel disse lækre spinatblinis næste gang du får gæster på besøg. De fungerer super godt som små appetizers til hvilken som helst lejlighed, eller som en del af et festligt tapas-bord. Blinis er super nemme at lave, og disse er pyntet med hytteost, gravad laks og kaviar. Tilberedningstid: ca. 30 min. Det skal du købe ind: Æg, frossen spinat, rugmel, basilikumpesto, hytteost, gravad laks og kaviar Portion: 15 stk små blinis Opskrift på .

Chocolate Chip Cookies

Tilberedningstid: 15 min Ingredienser: 120 g sukker 140 g farin 140 g tempereret smør 1 æg 240 g hvedemel 1 tsk bagepulver ½ tsk natron 1 tsk salt ½ tsk vaniljesukker 200 g chokoladeknapper FREMGANGSMÅDE: Find piskeriset og Margrethe-skålen frem, rør herefter sukker, farin og smør sammen indtil en ensartet masse er opnået. Tilsæt ægget og rør rundt. Rør herefter mel, bagepulver, natron og salt sammen med resten af ingredienserne. Tilsæt herefter chokoladen og bland .

Hurtige og lækre italienske bruschetta

Når vejret i Danmark bliver koldt og kedeligt, bliver man nødt til at finde inspiration i de varme køkkener. For at drømme sig tilbage til varmen kan man hive en italiensk klassiker frem – Bruschetta. Smagen er sol og varme er ikke kun forbeholdt sommeren, så her har vi lavet en nem og hurtig opskrift på lækre bruschetta sammen klar til jer. Velbekomme! Tid: 15 min Ingredienser: Tomater. Hvedebrød God olivenolie. Hvidløg Basilikum parmesan ost Salt .

Pavlova med bær – En klassisk sommerdessert

Pavlova stables højt med årstidens friske bær! Denne opskrift er et absolut sommerdessert must! Næsten alle typer friske bær og frisk frugt kan bruges til denne lette og lækre marengskage som blev ”opfundet” i 1920’erne er opkaldt efter den verdensberømte russiske balletdanser Anna Pavlovas.     Antal serveringer: 10 Tilberedningstid: 1,5 timer Sværhedsgrad: Rimelig nem   Ingredienser til pavlova Til marengs 6 store æggehvider 300 g sukker 1 knivspids salt  Til pavlova creme 400 g .

Pandekager med fyld af Nutella

Disse Nutella pandekager er ikke blot to pandekager lagt sammen med Nutella. Dette er en pandekage FYLDT med Nutella. Læs videre og find ud af hvordan de laves (Det er super nemt!) Pandekagerne kan spises varme, men smager også fabelagtig ved stuetemperatur. Opskriften er til 6 – 7 pandekager. Forberedelsestid: 10 minutter Tilberedningstid: 20 minutter   Ingredienser 10-14 spsk. Nutella 3 dl hvedemel 3 tsk. bagepulver 4 spsk. sukker 1 knivspids salt 1 æg .